-->

aku pengemis...

| Rabu, 31 Disember 2008

Senyum... masam... manis... termenung... berangan... sedih...

huhu...apa lagi yer perasaan yang boleh digambarkan dengan memek muka...erm, myb merajuk...hurm, betapa banyaknya ragam orang yang aku jumpa arini..baru kuar sekejap tapi macam2 ragam...macam2 keadaan..terutamanya orang arab...diorg ni kalau senyum..meleret sampai kejalan..kalau marah..macam khincir menyondol...memang x berarah...

Aku pernah tgk dalam satu rancangn tv arab..kira macam wakenabeb la jugak...awakenabeb tu xpa la..dia buat kat orang melayu..orang melayu baik2..xpanas baran...puji bangsa sendiri tu...hehe..tapi mmg hakikat..nak buat mcm mana..orang arab ni..panas baran..cepat naik merah...sebab tu puak ni Allah letakkan sebagai barisan hadapan ketika perang..sebab darah diorang mmg darah gaduh...kalau darah melayu ni..darah campur..mcm dalam citer nabil tu..ala..kat astro tu...cepat mengalah..





ni bukan kutuk..tapi hakikat..sebab aku pon melayu...erm, sbb tu kalau kita dok sini..orang melayu dok sini...puak2 arab ni kata kita bagus...sopan..haha..puji balik..ntah ada kaitan ke tidak dengan yg atas tu..

apa2 pun..back2 the story...erm, arab dalam rancangan tv tu..yang kena dipermainkan tu..dia mmg x sedar dia tgh masuk dlm tv..tapi nak buat mcm mana..dah panas baran..habis pelakon tu kena belasah..ala...kesiannya..huhu...tapi xpa la..sama2 kahaq...







erm, tadi sambil aku jalan2 aku selalu nampak family pengemis kat area asyir ni...satu kat baubat talta dan satu lagi kat gamik..kesian sgt...tapi nak buat mcm mana..
aku bawak seratus...takkan nak bagi semua..aku nak makan apa..?
kang aku plak yg ganti tempat dia..huhu~

sebenarnya..bila aku tgk diri aku dengan pengemis2 tu..rasa mcam x der beza..aku mengemis jugak tp untuk belajar..dia mengemis untuk hidup..aku kadang2 rasa dia yang lebih patut dapat apa yang aku dpt..tapi nak buat mcm mana..kang kalau aku buat perhitungan sendiri..ada je yg x kena..so, diam tu lebih baik dari bercakap...(huhu....ada kena mengena ke...?)

0 ulasan:













blogger readers

feed my blog..

Senarai Blog Saya